Dönem Dizileri

Merhaba,
Tarih okumayı, izlemeyi, öğrenmeyi çok seviyorum. Bir duyduğumu bir daha unutmam çünkü ilgiliyim. Bu ilgi zamanla dizi tercihlerimi de etkiledi. Ülkelerin hem klasikleşmiş hem de yeni tarihi dizi ve filmlerini izlemek bende tutkuya dönüşmüştü. Uzun zamandır dizi izlemiyorum. Bahsedeceğim dizilerin üzerine bir o kadar yapım daha çıkmıştır. Eğer sizin izlemediğiniz, kıyıda köşede kalmış dizilerse bir şans verebilirsiniz.
1-Sherlock
Senede 3 bölümü çıkıyor. Az bölüm için oyuncuların yoğun programları ileri sürülüyor. Bir yerde okumuştum, "Benedict Cumberbatch sırf Sherlock çekilemesin diye youtube kanalı bile açar!"Al benden de o kadar. Bilemiyorum, belki az olması daha kıymetli yapıyor diziyi. Mutlaka izlemelisiniz. Bölümler film kalitesinde ve kurgu müthiş. 
2- BBC mini dizileri /Jane Austen
Ah şu İngilizler ve mini dizileri! BBC'nin pek çok mini dizisi var. Benim ilgimi daha çok Jane Austen'in kitaplarından uyarlamalar çekmişti. Kadını çok eleştiren de var ama dönemine göre bağımsız ve girişimci olduğunu düşünüyorum. Tam da o dönemlere sarmışken; centilmen erkekler, hanımefendi kadınlar, çay partileri, ormanda yürüyüşler, mevsimlik malikanelere seyahat, kabarık etekler, şemsiyeler, şapkalar, muazzam bahçeler,... "Lost in Austen" dizisine denk geldim. Buradaki kahramanımız modern dünyadan sıkılmış, erkek arkadaşıyla problemleri var ve Jane Austen'in kitaplarındaki aşkı arıyor. Hikaye odur ki; evindeki bir kapıdan o dünyaya giriverir. Bu da mini dizi ve çok hoşuma gitmişti.
3-Jonathan Strange & mr Norrell
Büyücülük dizileri özellikle ilgi alanım. Bu iki adam da kendilerince büyü ilmini öğrenip uyguluyorlar. Mr. Norrell koca şato dolusu kitabıyla büyü yapan, aksi, kibirli ve pek de yetenekli olmayan birisi. Jonathan Strange sevimli, saf, hiçbir işte dikiş tutturamayınca tesadüfen fark ettiği büyü yeteneğini geliştirmeye çalışan biri. Bu dizi, aşağıda bahsedeceğim "Merlin" ve belki daha sonra yazacağım "Once Upon A Time dizileri" büyünün kolayca istediğini elde ettiğini düşünenlere uyarı niteliğinde. Ben kolay yoldan elde edilen her şey için genelliyorum "magic comes with a price" sözünü. Sihrin bir bedeli vardır. Dizi büyü etrafında dolansa da değerlerin önemi çok güzel vurgulanmış
4-White Queen
Bunda da büyü her işin içinde. Bilemiyorum, gerçekten İngilizler bu kadar büyü ile uğraşmışlar mı ama maşallah her dizide :) Saray entrikası, savaş, ahlaki yozlaşma,... var ama kostümler, oyunculuk e tarihi gerçeklere de ucundan dokundurması yeterli. 
5-Merlin
Hâlâ Merlin' e aşığım. Çok dürüst, iyi kalpli, sevgi dolu, cesur, sakar biri ve de çok yetenekli yaşlı bir büyücüye dönüşebiliyor. Mutlu olmak, gülümsemek ve Kral Arthur efsanesine göz kırpmak isterseniz izlemelisiniz. Büyü ile ilgili demiş miydim? :D
6-Downton Abbey
Bu da Titanik'in batışından I. Dünya Savaşı'na, İrlanda'nın bölünüşüne pek çok tarihi olayı gösteriyor. Büyük bir malikanede geçen olaylar. Çok sürükleyici ve epey bölümü var. Dizinin yazarı yakın arkadaşının hikayesini isimleri değiştirerek anlattığını açıklamış. Yani senaryo kurgudan çok daha fazlası. 

Sizin de mini dönem dizi önerileriniz varsa yorum yazabilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar