Sarayın Rüzgarı Dizisi

Merhabaaa :)
Bazen Kore tarihi dizisi izlemem gerekiyor, yani ısrarlı bir istek. Yine böyle bir dönemde Sarayın Rüzgarı dizisine rastladım.
Han Ji Min'in oynaması da etkili oldu tabii.
Neyse dizi ilerledikçe bazı kavramlar ve kişiler kafamda uçuşmaya başladı.
Kısa bir wikipedia araştırmasından sonra :) toparlayıp sizlerle de paylaşmak istedim.
Eğer aklınızda dizilerin ne kadar kurgu ne kadar gerçek bilgilerden yaratıldığına dair sorular varsa buyurun yazımıza :)
Öncelikle biraz geriye gitmek istiyorum. Sarayın Rüzgarı dizisinde Yi San yani Jeosen'in 22. kralı olan Jeongyo'nun büyük babaannesi Sarayın İncisi (Dong Yi)'ndeki Suk bin Choe'den başkası değil.
Suk Bin Choe
2010 yılında yayınlanan dizide Han Hyo Joo'nun oynadığı Choi Dong-yi, Kore'nin en düşük sosyal sınıfına mensup bir köle. Gerçekte de böyleymiş. 19. Kral Sukjong resmi olarak bir kraliçeyle evli ve yine resmi bir cariyesi var. Hatta bu cariye ile kraliçe çok çatışmış, cariye üstün gelip kraliçeyi saraydan attırmış. Bu cariyenin oğlu 20. Kral Gyeongyong olmuş. Fakat sonra hırsları sebebiyle gözden düşmüş. İşte şimdi Suk Bin Choe'nun devri. Bu köle kadın da birer birer resmi derece arttırarak "bin" ünvanı alıp saray ailesinden sayılmış. Kralın sevgi ve saygısını kazanmış. Sraydan gönderilen kraliçeyi de saraya geri çağırmış.
Kral Sukjong

Şimdi kafa karışıklığı olmaması açısından bazı açıklamalarım olacak. "Yi" bu ailenin soy adı. Yüz yıllardır aynı aile Joseon'un yöneticiliğini yapıyor. Mesela Sukjong o kralın ünvanı gibi bir şey. Hele tam isimleri 3 satır uzunluğunda, çok sıfat var.
Devam ediyorum. 
20. Kral Gyeongyong Kral Sukjong ve gözden düşen cariyenin oğlu.
Şimdi Sarayın Rüzgarı dizimize geliyoruz.
21. Kral Yeongjo Kral Sukjong ve cariye Su Bin Choe'nun oğlu.
Kral Yeongjo
Aslında böyle bir araştırmaya girmemin sebebi dizinin paldır küldür olayların ortasından başlamasıdır. Çok büyük bir ihanet, acı, gizli planlar, suikastlar derken kim neci bilmediğim için dizinin sonuna kadar hep merak etmiştim. Sonradan aklıma geldi araştırmak. Bir de dizi olduğu için gerçek kişilere bu kadar sadık kalınacağını düşünmemiştim. 
Kral Yeongjo uzuuun yıllar hükümdar olmuş ve iyi işler yapmış. Anladığım kadarıyla annesinin eskiden köle oluşu onu ilk tahta geçtiği zamanlarda zorlamış. Kabul etmek istememiş ileri gelenler (Hah! şimdi ileri gelenler kim? Her ne kadar "bakan" olarak geçseler de kesinlikle daha fazlası. Bir kere eskiye dayanan soy isim/klan gücünü taşıyorlar. Bu eşittir özel ordu, ticarette ayrıcalık, sayısız köle, vb. Kesinlikle yönetimde söz sahibiler.)
O da her defasında annesine olan sevgi ve bağlılığını gösterip, annesine hak ettiği saygının gösterilmesini sağlamış.
spoiler vermemek için detaya girmeyeceğim. kral yeonjo'nun oğlunu atlayıp torununa geçiyorum.
Kral Jeongyo
22. Kral Jeongyo, yani Yi San.
Dizi boyunca hop oturup hop kalktım, heyecanlandım, üzüldüm, sevindim.
Gerçekten de dizideki gibi bir hayatı olduğunu okuyunca buruk hissettim.
Çeşitli mücadeleler sonunda iyi bir kral oldu ve baba tarafından dedesinin annesi gibi bir hizmetliye gönlünü kaptırdı.
Aslında kralın bir kraliçesi var, geleneklere uygun şekilde soylu aileden cariyeleri de ama ısrarla Seong Song Yeon ile evlenmek istedi.
Ui Bin Seong
Ui Bin Seong (dediğim gibi bu isimler sonradan veriliyor, asıl ismi Seong Song-yeon) ile Kral Jeongyo evlenir. Yine bu cariyenin düşük sosyal sınıftan gelmesi doğurduğu çocuğun veliaht prenslik için uygun bulunmamasına sebep olsa da Kral, dedesinin kendi annesi için verdiği mücadeleyi hatırlatıp kabul ettirir.

spoiler ama araştırınca zaten görülebileceği için yazmak istiyorum, bir sonraki kral bu çiftimizin çocukları değil.
Sarayın Rüzgarı dizisini sevdim, hem kısa bir araştırma ile tarihi bilgilere sadık kalındığını görmüş oldum. Tabii senaryoyu uzatıp boşlukları doldurmak için eklemeler olmuştur. Öyle işte :)
Bir de Seong Song-yeon resim atölyesinde çalışan bir ressam. Her türlü resmi olayı görevli ressamların kayıt altına alması da çok etkileyiciydi.

Diğer bir konu Noronlar ve Soronlar.
Sarayın Rüzgarı'nda Noronların gücü ve acımasızlığı sınır tanımayınca merak ettim. Herkesin bildiği ama karşı koyamadığı bir güç grubu olabilir miydi ki?
Eveet, olabiliyormuş.
Noronlara ilk 19. Kral Sukjong'un kraliçe olan eşinin dahil olduğu siyası grup olarak rastladım. Sanırım kral kendine destek olarak onlardan yararlanmış. Hani Kral Sukjong'un gözden düşen bir cariyesi vardı ya o da Namin'e dahilmiş. Çeşitli çekişmeler sonucu Noronlar galip gelmiş. Bu 21. Kral Yeongjo döneminde de devam etmiş. Sorgulanmayan güç ve güven Noronlar'ın insanların kaderleriyle kolayca oynayabilmelerini sağlamış.  22. Kral Jeongyo'ya ve babasına da çok çektirdikleri için Kral Jeongyo işlerini bitirmiş. 









Yorumlar

Popüler Yayınlar