Pırasalı Börek

Merhaba,
7-8 bardak unu eliyorum.
Dolu yemek kaşığı tuz ekliyorum.
Ilık su ile biraz cıvık bir hamur elde ediyorum. Annem benim gibi acemilerin gevşek hamuru daha rahat açabileceğini belirtti.
Sonra toparlanan hamurdan eşit bezeler ayırıyorum. Bende 7 tane çıktı. İçi için pırasaların yapraklı taraflarını doğrayıp yoğurt/peynir ve baharatlar ile karıştırıyorum.

Sonra bezeleri bir elimden biraz büyükçe açıp üzerine yağ sürüyorum. Annem böreğin hakkını verebilmek için yağda cömert davranmamı önerdi.

Mesela benim 7 bezem oldu ya 4ünü eşit şekilde açıp yağlayıp üst üste dizdim. Kalan 3ünü üstü için ayırdım. 
Üst üste dizilen 4 yufkayı birleştirip beraberce açtım.

Pırasa karışımını yaydım.

Üstü için de aynı şekilde kalan 3 bezeyi birlikte açıp böreği kapattım.

Ta daaaa :)
Afiyet olsun efenim :))



Yorumlar

Popüler Yayınlar