Son Zamanlarda İzlediğim/ İzlemekte olduğum Kore Dizileri

Age of Youth2

Age of Youth' u geçen yıl izlemiştim. 12 bölümlük bir diziydi ve çok beğenmiştim. Bu yıl 14 bölümlük 2. sezonu yayınlandı ve tekrar çok beğendim. Dizi her ne kadar "gençlik" dizisi kategorisinde olsa da oldukça derin konulara girdiler. Yüreğimin sıkıştığı, kendimi zor durumu yaşayan karakterlerin ruh hali içinde bulduğum da çok oldu. Özellikle kadınların karşılaştığı insanlık adına utanç verici durumları oldukça naif anlatışını sevdim bu dizinin. Neyse ki komedi, anlayış, kişinin önce kendine dürüst olması gerektiği, arkadaşlık gibi değerler bolca vardı dizide. Dizinin senaristini karamsar olarak tanımlamak istemiyorum ama genelde dizilerde es geçilen ya da reyting için aşırı dramatize edilen içimizden insanların sorunlarını tam tadında anlatması harikaydı. Sorsanız "en çok ne etkiledi seni?" Tek bir cevabım yok. Tüm birinci ve ikinci sezon diyebilirim. Bir de karakterler zaman zaman sıkıntı çekseler de hepsinin olgunlaşmasına tanık olmak ayrı öğreticiydi, birlikte büyümek gibi. Üniversitede farklı bölümlerin ortak aldığı bir dersin çok yaşlı bir hocası vardı. Birden "aranızda dizi izleyen var mı?" dedi. Tabii her Türk gibi bizler de belgesel izlediğimiz için cevap vermedik. Bize dizilerden günlük hayat hakkında çok şey öğrenebileceğimizi söylemişti. O günden sonra izlediğim her diziden filmden ne öğrendim diye bakmışımdır. "Öğrenme" teknik bilgi biriktirme değil benim için daha çok "farkındalık", "aydınlanma" gibi diyebilirim.

Temperature of Love

Bir saatlik bölümleri ikiye bölünmüş dizilerden. Bu şekilde izlediğim ilk dizi. Oyuncular Seo Hyun Jin, Yang Se Jong, Kim Jae Wook, Jo Bo Ah, Sim Hee Sup.
Öyle aman aman bir konu yok ama bende sürekli diziyi durdurup çeviri bile olsa karakterlerin cümlelerini ezberleyesim geldi. Hatta bu diziyi izlemeyip okusam daha iyi olur bile dedim. Sonra bir bakarım ki dizinin senaryosu "Chakhan Seupeuneun Jeonhwareul Bakji Anneunda" romanını yazan Ha Myung Hee tarafından kendi kitabından uyarlanmış. Kendimi tebrik ediyorum :)
Kesinlikle zevkle izliyorum orası ayrı ama dediğim gibi cümleler öyle böyle değil.
 Dizide TV dizi senaristliğinin iç yüzü geniş yer tutuyor.
*Dizide nemrut bir başyazar var Hwang Seok Jeong. Aşağıda bahsedeceğim dizide de yine nemrut bir başyazarı canlandırıyor.
Bu ara "yazar olmaya çalışan kadınlar" teması moda sanırım :)

Because This is My First Life

Henüz iki bölüm izlemiş olsam da sevdim bu diziyi. Oyuncular Jung So Min, Lee Min Ki ve Kedicik (tabii ki başka oyuncular var ama bunlar benim için önemli). Adama robot gibi ya da duygusuz diyemem, her ne kadar öyleymiş gibi olsa da. Nam Se Hee(Lee Min Ki) doğru ve güzel bulduğu şeylere iltifat etmekte ve haklarını vermekte çok iyi. Bir insanda aradığım en önemli özellik :) Kızımız da iyi, yaşamını sürdürmek için başyazar olup para kazanmaya çalışıyor. Kore'nin en iyi üniversitesinden mezun olmasına rağmen tutkuyla istediği yazarlıktan vazgeçmemiş ama gelin görün ki herkes "sen nasıl Seul Üniversitesi mezunusun?", "akranların paraya para demezken sen hala düzenli bir işe sahip değilsin" gibi cümlelerle kızın canını sıkıyor.
*Yukarıda dediğim gibi genç yazarların senaryolarını çalan aynı cadı burada da var.


Paylaştığım üç dizinin ortak noktaları abartıdan uzak olmaları ve günlük yaşamı estetik biçimde anlatışları.







Yorumlar

Popüler Yayınlar