Kalemler


      Zamanla eskiyi, anılarımı daha çok özler oldum. Çocukken izlediğim çizgi filmlerin tadını hiçbir şeyde bulamıyorum. Ben de özlemimi gidermek için her an elimin altında olabilen sevimli kırtasiye ürünlerini alıp kullanıyorum. İlk animasyon karakterli ürünlerim Totoro. Totoro'yu sevdiğime büyüyünce karar verdim. Yukarıda da gördüğünüz gibi kalem tutusu, jel kalem ve yapışkanlı not kağıdı mevcut. Severek kullanıyorum kendilerini :) 



      Japon markası Zebra Sarasa Clip jel kalemlerin ününü sık duyar olmuştum. Klipsinin esnek olması (adı buradan geliyor), mürekkebin bitene kadar akıcı yazması, renk çeşitliliği derken oldukça popülerdir kendileri. Sol taraftaki kalemler Türkiye'de olan 0.7 seri. Sağ taraftaki sınırlı üretim kokulu serilerden 0.5 "Mister Donut". Asya ülkeleri kırtasiyeye pek düşkünler ve aklınıza gelebilecek tüm desenleri, karakterleri, yiyecek-içecekleri kırtasiye ürünleriyle birleştirebiliyorlar. Bu kokulu seriler de işbirliği yaptığı ürüne göre farklı kokular ve desenlerde üretilmekte. 


Bunlar ince uçlu ve jel kalemler. Bendeki renkleri açık yeşil, koyu mavi ve kırmızı. Renkler kapakta yazar. Ne yalan söyleyeyim dışları güzel diye aldım :)


Vee Rotring Tikky II uçlu kalemler. Ortaokul ve lise yıllarında kahverengini kullanmıştım ama uzun zamandır bulamıyordum. Sonra artık üretilmediğini öğrendim. Tesadüfen bir kırtasiyede görünce olan renkleri aldım. Benim için tek sıkıntı 0.5 oluşu. Standart uçlar yerine "ultra-polymer" yazanları kullandığımda uç kırılması neredeyse yaşamıyorum. Seçeneğim olsaydı 0.7 alırdım yine de :)


Uni Kuru Toga ve Zebra Delguard uçlu kalemler. Rotringlere kıyasla çok hafifler ve tutuşları konforlu. İki kalem farklı uç yapılarına sahip. "Kuru Toga" yazdıkça ucu çeviriyor ve zamanla kalınlaşan uç derdinden kurtarıyor. "Delguard" ise  yazı yazarken yaptığımız baskıyı uca değil de iç mekanizmaya veriyor. Ben 0.5 uçları kıracak kadar bastırarak yazarım ama "Delguard" için ucun ince-kalın olmasının önemi yok. En sevdiğim kalemdir kendileri. Desenlerden de bahsedeyim: "Kuru Toga" pembe renkliydi ama hareketlensin diye "Sumikko Gurashi" desenli bant ile kapladım. "Delguard" ise "Snoopy"li.





Pilot Kaküno- Kumamon dolma kalem. Çok hafif ve yağ gibi yazıyor. "Kumamon" Japonya'da Kumamoto vilayetinin resmi maskotu, pembe yanaklı bir ayının çizgi film karakteriymiş bu arada.






Olmazsa olmazlar: desenli kağıt bantlar ve defterler. Üniversite yıllarından beri çıktıların arkalarını, geçmiş yılların ajandalarını falan hep kullanırım. İşte renkli kalemler, bantlar, etiketler burada devreye giriyor. Uzun not almam gerektiğinde ortamı hareketlendirip planlayıcı, hobonichi, günlük arası kullandığım defterleri süslememde yardımcı oluyorlar :)






Yorumlar

  1. Totoro'lu ürünler her zaman favorim olmuştur. Rotringler efsane zaten. Ta liseden beri kullandığım beni bi sal diyen kahverengi Rotringimin aynısından ben de bulamadım. Bence Tikky den daha iyiydi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar