Havadan Sudan Sulu Boyadan ;)

Selaaam :)
Anlatacak ürün ya da dizi olmayınca serbest yazmaya geldim.
Umarım iyisiniz. İşlerin, okulların falan işleyişleri değiş/ti/iyor/ecek, biz de uymaya çalışıyoruz.
Ben daha çok evden çalışıyordum, birkaç işi de eve taşıyınca oldu gibi. Bakalım zaman ne gösterecek?
Onun dışında tee küçüklükten uğraşmayı sevdiğim resmi hayatıma daha çok kattım.
İnstagram'da görmüşsünüzdür belki tamamen deneme yanılma ile yolumu bulmaya çalışıyorum.
Kullandığım malzemeleri merak ederseniz aşağıya yazıyorum. Öyle profesyonel değilim elbette ama benim gibi yeni başlayanlara yardımcı olabilir diye düşünüyorum.
Zaten sosyal medya teknik öğrenmek için derya deniz. İlgili etiketleri girdiğinizde bile çok güzel resimleri nasıl yaptıklarını anlatan kişiler var.
Mesela en son üniversitede boyaya elim değmişti. Yıllar sonra tekrar resim yapmak istediğimde normal resim kağıdı ve standart suluboya ile başladım. Fırçam da çok kıl döküyordu :( Kağıt biraz ıslansa kabarıp pütürlü görünüyordu. 
Sonra sulu boya için özel defterler olduğunu öğrendim. Biraz daha nitelikli bir  suluboya aldım. Şunu da söylemem lazım, hani okul sulu boyası da iş görür. Elimde iki farklı yapıda boya olduğu için kıyaslayabiliyorum. Sadece standart okul sulu boyası daha pigmentli, herhalde sıkıştırıldığı için. Yani biraz daha fazla suyla açılırsa açıktan koyuya aynı rengin farklı tonlarına ulaşabilirsiniz. Bir de okul boyaları daha opak gibi, elimdeki diğer boya daha şeffaf (tabirler için kusura bakmayın, anladığım gibi anlatıyorum :))
Fırçalar bence kritik öneme sahip. Yine hangi fırçanın ne işe yaradığını anlatan birçok blogdan yararlanabilirsiniz.
Elimde Südor'un  iki farklı numara fırçası var. Kıl dökmüyorlar ve işlerini iyi de yapıyorlar. Sadece bir tane de daha ince fırçam olsa tadından yenmezdi doğrusu.
Geniş alan boyamak ya da kağıdı ıslatmak için kalın fırça, detaylar için ince fırça...
Bazı sulu boyalarda palet oluyor, yoksa tabak bile kullanabilirsiniz. Boyaya fırçayı değdirdiğimiz gibi kullanmak her zaman iyi olmuyor. Palette rengi kontrol etmek işinize yarayabilir.
Bir de peçete:)
Sağ elimde fırça varsa sol elimde buruşmuş peçetem var. Yine boyanın yoğunluğunu ve fırçanın ıslaklığını kontrol için gerekli (bence).
Dediğim gibi bunlar acemi önerisi. Sizin bildiklerinizi de duymak isterim, yazabilirsiniz.
Sağdaki Talens Van Gogh sulu boya.
Soldaki standart sulu boya.


 Südor 11 ve 6 numaralı fırçalar.

Sulu boyaya uygun defterler. Canson biraz daha ince gibi. (Üstünde de kağıt bantlar var. Şimdi efenim defterler büyük boy olunca ben de sayfaları çeşitli kutucuklara ayırıp kullanıyorum. İşte kağıt bantlar da resim bittikten sonra çıkıyor ve doğal çerçeve gibi oluyor)
Mesela bu da bir ipucu olabilir. Başlangıçta büyük boy almak pek iyi fikir değil.

Aşağıdaki sulu boya ile birlikte satılıyordu ve oldukça kalın. Yani benim kalın diye anlatmak istediğim gram ve pamuk miktarı gibi bir şey :)

Bu da normal resim defteri. Pastel boya için kullanıyorum arada ( pastel için de uygun malzemeler vardır ama o pek ilgi alanımda değil)

  

Yorumlar

Popüler Yayınlar