Let's Eat 3

 

Let's Eat serilerini çok seviyorum. Öyle havalı karakterler, romantizm, aksiyon, entrika, vb. yok bu dizilerde. Bol bol yemek var😋. Hatta yemek belgeseli diyebileceğimiz kısımlar çoğunlukta. Bir de her sezonun bir teması var. İlk sezon güven, ikinci sezon yalnızlık ve üçüncü sezon(Let's Eat 3) ayrılık/bitiş/ölüm üzerine. Goo Dae Young (Yoon Doo-Joon) her sezon var. Birinci sezon daha bir kendi halinde ama ikinci ve üçüncü sezon duygusal olarak devam niteliğinde. 
Diziyi izlemediyseniz spoiler yeme ihtimalinize karşı sizi uyarmak istiyorum. Benim için kitap, film, dizi sonlarını öğrenmenin hiç önemi yoktur. Gidiş yolunu hep merak ederim ve yorumlara asla güvenmem. Kendi bakış açımın biricikliğini esas alırım. 
   
Goo Dae Young geçen sezonu Baek Soo Ji ile sevgili olarak bitirmişti. Meğer onlar evlenmiş ve ama Baek Soo Ji vefat etmiş. Buna o kadar üzüldüm ki! Bu kızı çok seviyordum. Goo Dae Young iki yıldır yasta, mutsuz ve yalnız. Yıllar sonra üniversiteden arkadaşı Lee Ji Woo (Baek Jin-Hee) ile karşılaşıyor ve komşu olmaya karar veriyor. Lee Ji Woo da Goo Dae Young gibi yemeklerden iyi anlıyor ve eli lezzetli, yani eskiden öyleymiş ama artık o da ayak üstü yiyerek geçiştiriyor öğünleri. Bu ikili birbirlerinden hoşlansa da o zamanlar açılamamışlar. Senaryo çok nazik ve şık ilerliyor, asla Baek Soo-Ji'nin anısı rahatsız edilmiyor. O kadar doğal ve duygu yüklü ki! Ufak bir not: Üniversite yıllarına gidildiğinde yine belgesel havasına bürünüyor dizi. Dünya Kupası, elektronik gelişmeler, ekonomi, popüler kafeler, kıyafetler falan iyice gösteriliyor Let's Eat 3'te.
Şimdi Lee Ji- Woo'ya ayrı değinmek istiyorum. Bu kız insanlar arasında arabuluculuk yapmak için doğmuş gibi. Gençken arkadaşları için çok şey yapmış ve grubu bir arada tutmuş. Babası vefat edince okula ara vermiş, diğerleri de askere gidince kopmuşlar. Ailenin hem annesi hem babası olmuş, çok çalışmış. Şimdilerde annesi demans hastası ve bakım evinde kalıyor. Onun annesi ile olan sahneler beni benden aldı. Yaşlı kadının çaresizliği ama bunun farkında bile olmayışı, Lee Ji Woo'nun annesiyle oturamayıp çalışmak zorunda kalışı, üniversitede hoşlandığı Goo Dae Young'a yıllarca saplanışı... Yakın arkadaşlar bugün de Lee Ji Woo için yakın! Sen kadere bak yıllar sonra adamla karşılaş, onda da adam çok sevdiği eşinin yasını tutuyor olsun. Sonunu söylemeyeceğim ama çok hoş 💓

Epeydir dizi izleyemiyorum ama Let's Eat 3 çıkınca bakmadan edememiştim. Ağlaya ağlaya izlediysem de kesinlikle öğrendiğim çok şey oldu. 
Tabii başka karakterler de var dizide. En ottan saptan olayın ve kişinin bile hayatlarımıza etkilerini gösteren güzel bir kurgu.

Let's Eat 2 ve kısmen Let's Eat için tık tık



Yorumlar

Popüler Yayınlar