Black Dog



Uzun zaman olmuştu kendimi kaptırarak Kore dizisi izlemeyeli. Sizlerle paylaşmak istediğim dizi Black Dog yine bir tvN yayını.
Dizileri daha çok sevdiğim oyunculara göre seçiyorum. Konusu sarmazsa sevgim bile diziye devam edebilmem için yeterli olmuyor. Black Dog'da Seo Hyun Jin Ko Ha Neul rolünde ve ben onu çooook seviyorum 💛

Dönem dönem benzer dizi konularının işlenmesinin rastlantı olmadığını düşünüyorum. Mesela tıp, hukuk ve polislik konuları sık sık işlendi. Bu dizi ögretmenlik ve eğitim konusunu işleyen özel bir dizi. Biliyorsunuzdur Kore uluslararası sınavlarda üst sıralarda. Eğitim sisteminin zor olduğu ve öğrencilerden çok şey beklendiği söylenir. 


Aileler çocuklarının düzenli geliri olan devlet kadrolarına yerleşmelerini beklermiş. Bizim ülkemize de benziyor aslında. Bir dönem izlediğim "Abnormal Summit"in bir bölümünde farklı ülkelerin temsilcileri kendi ülkelerinin işe kabul şartlarını ve nasıl iş bulunduğunu tartışmışlardı. Avrupa ülkeleri, Kore'dekilerin devlet işi için çok zor sınavlara neden girdiklerini anlamadıklarını söylemişlerdi.

Eğitim, Kore için bir üst sosyoekonomik statüye geçmenin yolllarından biri. Aslında tarihi kore dizilerinde de memurluk sınavlarını geçmeye çalışan halktan (soylu/zengin olmayan) insanların işlendiği olur. Yani kültürel ve ekonomik olarak yüksek eğitim ve kadrolu bir işin Koreliler için önemli olduğunu söyleyebiliriz.



Black Dog dizisi, özel bir lisedeki eğitimcileri gerçekçi ve naif bir şekilde anlatıyor. Aksiyon, aşk, entrika yok bu dizide. Beni ilk bölümden yakalayan sakin ve motive edici bir dizi. 

Eğitimci olmanın önemi, çocuklar üzerindeki etkisi ve mesleki azim hakkında düşünmeye sevk ediyor.

Yani ben diziyi bitirdiğimden beri düşünmeden edemiyorum. 

TvN yine beni şaşırtmadı 👊

İzlediğim diğer tvN dizileri için:

TvN dosyası 

Because This is My First Life

Ex Girlfriend Club

Let's Eat 3

Chicago Typewriter




Yorumlar

Popüler Yayınlar